Thursday, May 7, 2009

Celoteh Nani untuk geng geng yang tak join 2009 reunion...

Dari Nani (Chief D'mission Skylab untuk 2009 K69 reunion):

wahai lelaki2 skylab yg 'cool' lagi 'hensem2' (bodek la sikit...),
engkau org yg tak pegi tak yah ckp byk lah...menghabiskan bogheh! nak
suh undur masa la...nape tak buat cuti sekolah la...kalau budak2 lelaki
skylab pegi juara berganda la...skylab mmg ditakuti dlm acara tarik tali
masa d sekolah la...the moral of the story, ACTION SPEAKS LOUDER THAN WORDS!

Aku ni demi semangat reunion, sanggup bodek laki haghi2 sebab nak pegi
(dia pun terpaksa cancel training dia satu slot sbb bini nak pegi
reunion bimbang takut bini dia takde mood)); sanggup tinggalkan pulak
laki tu dgn anak2 especially anak lelaki aku yg bongsu yg mmg tak duduk
diam; sanggup fly dr KB ke KL; sanggup korbankan cuti rehat pd hari ahad
tu (cuti rehat ni kalau kumpul bleh dpt 'golden handshake' nanti
pencen); sanggup tak menjahit tempahan tudung org untuk weekend tu;
dahlah tu...semangat taghik tali sampai sakit pinggang tak hilang2 lagi
ni...semuanya demi nak jumpa kengkawan dan demi memories yg kita pernah
lalui bersama2.

Life is short and we have to stop and smell the flowers sometimes
especially di umur yg 'patah turun' umpamanya kalau naik bukit kita ni
dan hala nak turun. Aku ada byk tanggungjawab tapi reunion yg K69 dah
buat sedikit sebyk memang melegakan tension2 yg terkumpul.

Sebetulnya mmg aku selalu ckp kat husband aku bahawa he can never take
my friends away from me cos they are a part of me and my life. dan aku
tak disturb bila dia dgn friends dia. Kita ada kenangan kita dan dia ada
kenangan dia. Org yg tak gi boarding school mmg tak faham apa yg kita
dah lalui bersama tapi my hubby dah faham dah benda ni sbb aku dah
fahamkan dia...hehehe.Bila kita dah di umur ni, kita baru sedar yg
sebenarnya kita ni dah mcm adik-beradik walaupun masa sekolah dulu kita
ada yg kuat bergaduh (cam aku ngan badek - ucop senyap je sbb badek yg
tlg jawab utk dia), ada yg tak pernah bercakap dgn satu sama lain ( cam
dgn iqbal - mana pernah berckp dgn dia dulu, takut sbb dia BPPI dan aku
ni murai)...tapi bila kita jumpa balik di usia begini...kita dah lupakan
the differences among us dan kita dah boleh accept diri masing seadanya
or just the way they are.

So, to the rest of K69 yg tak pegi ari tu, yg sesungguhnya mmg tak dpt
pegi dan yg memang tak pernah ada rasa nak pegi, jom lah kita pegi next
year sbb kita tak tahu bila kita boleh jumpa lagi...cam aku dah pernah
ckp, WHEN THERE'S A WILL THERE'S A WAY. Even though we are now forty,
rumah dah kata pergi dan kubur dah kata mari...it doesn't mean yg kita
dah tak boleh ketawa lagi...

No comments: